fbpx
was successfully added to your cart.

Wydawać by się mogło, że zupy przeznaczone są na obiad. Nic bardziej mylnego. Nazwy posiłków zostały wymyślone kiedyś przez kogoś, w celu łatwiejszego komunikowania się. Twój organizm żyje w cyklu dobowym i dla niego najważniejsze są pory na posiłek. Jeśli wstajesz rano i masz niewiele czasu na śniadanie, zupa krem rozwiąże ten problem. Gotujesz ją wcześniej i zawsze jest gotowa do spożycia. W dodatku sprawdzi się o każdej porze dnia. Ciepłe śniadanie to dodatkowy zastrzyk energetyczny dla organizmu. Spróbuj zatem naszego kremu i podziel się własnymi wnioskami.

Składniki:

  • 1 kg cukinii
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1 duży batat
  • skórka otarta z 1/2 cytryny
  • smalec gęsi/olej kokosowy
  • 1/2 litra bulionu z kości wołowych lub bulionu warzywnego (wersja wege)
  • 1 – 2 łyżeczki soku z cytryny
  • sól
  • do podania: kolendra świeża lub natka pietruszki pietruszka

Osoby poza protokołem AIP mogą dodać:

  • kilka plasterków papryczki chili
  • pieprz
  • do podania: czarnuszka

Sposób przygotowania:

  1. Cukinie obieramy i kroimy na grube plastry.
  2. Batata obieramy i kroimy w kostkę.
  3. Na dnie garnka rozgrzewamy tłuszcz i dodajemy cukinię wraz z batatem, skórką z cytryny i kurkumą (to jest moment na dodanie również papryczki chili).
  4. Dokładnie mieszamy i podsmażamy na niewielkim ogniu przez około 10 minut.
  5. Na sam koniec wyławiamy kilka plasterków cukinii i odkładamy na bok do przybrania.
  6. Po tym czasie do garnka wlewamy bulion i gotujemy kolejne 10 minut.
  7. Kiedy warzywa będą bardzo miękkie blendujemy wszystko na gładki krem.
  8. Doprawiamy do smaku sokiem z cytryną i solą (dobry moment na dodanie również czarnego pieprzu).
  9. Podajemy z plasterkami podsmażonej cukinii oraz z natką kolendry lub pietruszki (ewentualnie z czarnuszką)

Smacznego!

Join the discussion 2 komentarze

Leave a Reply