was successfully added to your cart.

Koszyk

Sezon dyni przed nami. To warzywo to prawdziwy skarbiec niezbędnych witamin i minerałów. Im bardziej wyrazisty jest jej kolor miąższu, tym zawiera więcej witamin.  Owoce dyni poleca się przy takich schorzeniach jak miażdżyca, stwardnienie tętnic, nadciśnienie tętnicze, a także w przypadkach obrzęków w niewydolności nerek, serca czy wątroby. Związki w nich zawarte działają moczopędnie, mogą być również używane przy leczeniu zaparć, szczególnie u ludzi otyłych. Zupy kremy, wypieki i niezliczona masa sosów do mięs, ryb i kanapek to nieliczne jej zastosowania. Dzisiaj zapraszam na placki, które w połączeniu z imbirem przenoszą nas w świat azjatyckich pyszności. Przepis idealny jest dla osób na diecie eliminacyjnej, AIP i vege.

Składniki:

  • 500 gr miąższu z dyni
  • 1-2 łyżki mąki z kasztanów
  • Substytut z żelatyny na jedno jajko (1 łyżkę żelatyny rozpuszczamy w jednej łyżce przegotowanej, chłodnej wody następnie dodajemy jedną łyżkę wrzątku i ubijamy mikserem jak białka jaja do uzyskania piany)
  • imbir,
  • sól
  • pół pęczka siekanej, świeżej natki pietruszki
  • smalec gęsi/ olej kokosowy do smażenia
  1. Dynię czyścimy z pestek i obieramy ze skóry. Kroimy na kilka większych kawałków, które ścieramy na tarce o dużych oczkach.
  2. Dodajemy substytut, łyżeczkę imbiru, pół łyżeczki soli, mąkę kasztanową i siekaną natkę a następnie wszystko intensywnie mieszamy do uzyskania jednolitej masy.
  3. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz i przy pomocy łyżki nakładamy niewielkie porcje przygotowanego ciasta.
  4. Smażymy do zrumienienia po obu stronach.
  5. Po zdjęciu z patelni odsączamy z nadmiaru tłuszczu przy użyciu ręcznika papierowego.

SMACZNEGO!

Leave a Reply