Regulamin korzystania z Usług Konsultacje Online
§ 1. Postanowienia ogólne
- Serwis, za pośrednictwem którego świadczone są Usługi Konsultacje Online dostępny pod adresem internetowym https://imf.pl prowadzony jest przez Szczepana Dolnego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Praktyka Lekarska Szczepan Dolny, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 894-299-58-14.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest do Pacjentów korzystających z Usług Konsultacje Online i określa zasady korzystania z Usług Konsultacje Online oraz zasady i tryb zawierania Umów o świadczenie Usług Konsultacje Online z Pacjentem na odległość za pośrednictwem Serwisu.
- Przez użyte w Regulaminie Usług Konsultacje Online pojęcia rozumie się: a) Konsultacja Online – Usługa obejmująca Świadczenia Telemedyczne.
b) Lekarz/Konsultant – osoba fizyczna będąca podmiotem wykonującym działalność leczniczą zgodnie z przepisami ustawy o działalności leczniczej, udzielająca Świadczeń Telemedycznych.
c) Usługa – usługa z zakresu Świadczenia Telemedycznego.
d) Usługodawca – Praktyka Lekarska Szczepan Dolny, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 894-299-58-14.
e) Świadczenie Telemedyczne – świadczenie zdrowotne udzielane przez Lekarza za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności
w rozumieniu ustawy o działalności leczniczej.f) Umowa – umowa o świadczenie Usług Konsultacje Online, zawierana na zasadach określonych w Regulaminie Usług Konsultacje Online.
g) System Teleinformatyczny/ Serwis – oprogramowanie należące do Usługodawcy udostępnione Pacjentowi pod adresem internetowym https://imf.pl, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieć telekomunikacyjną celem świadczenia Usług Teleinformatycznych.
h) Formularz danych płatności – formularz niezbędny do dokonania płatności.
i) Formularz rejestracyjny – formularz dostępny w Systemie Teleinformatycznym Usługodawcy, umożliwiający utworzenie przesłanie danych niezbędnych do wykonania Usług Konsultacje Online.
- Podmiotem świadczącym Usługi Konsultacje Online jest Praktyka Lekarska Szczepan Dolny wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 894-299-58-14. Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Konsultacje Online następuje wraz z dokonaniem opłaty za Usługę Konsultację Online.
- Dokonanie opłaty za Usługę Konsultacja Online jest równoznaczne z udzieleniem zgody na udzielenie świadczenia zdrowotnego oraz akceptacją niniejszego regulaminu.
- Lekarz świadczy Usługi Konsultacje Online, określone w Regulaminie, na rzecz Pacjenta za pośrednictwem Serwisu.
§ 2. Podstawy prawne
- Prawo telekomunikacyjne – Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 243 ze zm.);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 ze zm.);
- Ustawa o działalności leczniczej – Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 618 ze zm.);
- Ustawa o prawach pacjenta – Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznik Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 186 ze zm.);
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- Kodeks cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 380 ze zm.).
§ 3. Usługi Konsultacje Online
- Warunkiem skorzystania z Usług Konsultacje Online jest spełnienie warunków określonych w Regulaminie oraz uiszczenie opłaty za Usługę.
- Usługi Konsultacje Online przeznaczone są dla osób pełnoletnich. Istnieje możliwość skorzystania z Usługi Konsultacja Online przez osobę niepełnoletnią po wcześniejszej akceptacji Usługodawcy.
- Komunikacja Pacjenta z Lekarzem przebiega w formie telekonferencji – przekazu audio lub audiowizualnego między Pacjentem a Lekarzem za pośrednictwem telefonu lub innego systemu teleinformatycznego.
- Wybór formy komunikacji jest zależny od preferencji Pacjenta.
- Możliwe formy komunikacyjne: a) Rozmowa telefoniczna
b) Wideorozmowa poprzez wybrany z poniższej listy komunikator internetowy (Skype, WhatsApp, Zoom, Signal). Z uwagi na kwestię bezpieczeństwa preferowanymi komunikatorami internetowymi są Zoom oraz Signal.
Wiek pacjentów. Lekarz Agnieszka Górecka-Dolny prowadzi konsultacje pacjentów w wieku od 3 roku życia. Lekarz Szczepan Dolny prowadzi konsultacje pacjentów od 16 roku życia. W przypadku chęci dokonania konsultacji pacjenta poniżej 3 roku życia prosimy o kontakt na adres e-mail: kontakt@imf.pl lub za pośrednictwem formularza kontaktowego: https://imf.pl/kontakt/
- Warunkiem udzielenia Pacjentowi Świadczenia Telemedycznego jest uzupełnienie następujących danych w Formularzu rejestracyjnym: a) imię (imiona) i nazwisko (nazwiska),
b) numer PESEL, jeżeli został nadany lub inny numer ewidencyjny (w przypadku braku numeru PESEL),
c) adres e-mail
d) numer telefonu kontaktowego (z wyłączeniem numeru telefonu stacjonarnego),
e) adres miejsca zamieszkania
f) dane i dokumenty dotyczące stanu zdrowia (kart konsultacyjne, wypisy ze szpitali, wyniki badań laboratoryjnych i obrazowych), niezbędne do realizacji Świadczenia Telemedycznego,
- Dane, o których mowa w ustępie poprzedzającym, Pacjent podaje w Formularzu rejestracyjnym dostępnym na stronie Serwisu oraz w wiadomości e-mail potwierdzającej dokonanie zamówienia Usługi.
- W przypadku gdy Pacjentem jest osobą nieposiadająca pełnej zdolności do czynności prawnych osobą udzielającą informacji jest jego przedstawiciel ustawowy.
- Świadczenia Telemedyczne nie obejmują świadczeń zdrowotnych wymagających osobistego, bezpośredniego kontaktu z osobą wykonującą zawód medyczny.
- Lekarz w ramach udzielania Świadczenia Telemedycznego nie wystawia e-ZLA i/lub e-skierowań.
- Jednostkowa Usługa Konsultacji Online trwa: a) 50-55 minut (konsultacja pierwszorazowa)
b) 20-25 minut (konsultacja kontynuacyjna).
- Jeżeli Usługa wymaga więcej czasu niż zaplanowano, istnieje możliwość przedłużenia czas trwania konsultacji tylko i wyłącznie po akceptacji Konsultanta oraz dokonania opłaty za dodatkową Usługę – Konsultacja Kontynuacyjna.
- Udzielanie przez Lekarza Świadczeń Telemedycznych, następuje w oparciu o wskazania aktualnej wiedzy medycznej i naukowej, dostępnymi za pomocą Systemu Teleinformatycznego lub systemu łączności, metodami i środkami rozpoznawania i leczenia chorób, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz z należytą starannością.
- Lekarz prowadzi dokumentację medyczną zgodnie z przepisami prawa, w szczególności zgodnie z ustawą o prawach pacjenta.
- Konsultacja lekarska w ramach Usługi Konsultacja Online może być poprzedzona przeprowadzeniem ankiety dotyczącej m.in. ogólnego stanu zdrowia Pacjenta, dotychczasowego leczenia, wyników badań oraz przyjmowanych leków.
- Lekarz przeprowadza wywiad z Pacjentem, który ma na celu ocenę stanu jego zdrowia oraz dobranie właściwych metod leczenia.
- Przebieg świadczenia Usługi Konsultacja Online może być rejestrowany przez Usługodawcę, a jego zapis może być przechowywany wraz z dokumentacją medyczną. Akceptując Regulamin Pacjent wyraża zgodę na rejestrację przebiegu Usługi Konsultacje online, w tym na sporządzanie zapisu głosowego lub audiowizualnego.
- Pacjent ma wgląd do swojej dokumentacji medycznej. Na wniosek może również otrzymać kopię dokumentacji medycznej w formie elektronicznej.
- Pacjent zobowiązuje się ujawnić Lekarzowi wszelkie informacje i okoliczności, które mogą mieć znaczenie dla udzielania Świadczeń Telemedycznych, w tym kopie dokumentacji medycznej, wyników badań, które mogą być konieczne do udzielenia Świadczenia Telemedycznego.
- Pacjent ponosi wyłączną odpowiedzialność za niezgodne z prawdą lub zatajone informacje, o których mowa w ustępie poprzedzającym, jeżeli miały lub mogły mieć wpływ na wykonanie Usług Konsultacje Online.
- Lekarz nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Pacjenta niekompletnych, nieprawdziwych lub nieprawidłowych informacji, zwłaszcza w przypadku podania danych osób trzecich bez ich wiedzy lub zgody. Za skutki podania błędnych, niekompletnych, nieprawdziwych, wprowadzających w błąd lub w inny sposób nieprawidłowych danych wyłączna odpowiedzialność spoczywa na Pacjencie.
- Lekarz nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania z Usług przez Pacjenta w sposób sprzeczny z Regulaminem.
§ 4. Warunki zawierania i rozwiązywania umów
- Umowa zawierana na zasadach określonych w Regulaminie Usług Konsultacje Online jest umową dotyczącą usług zdrowotnych w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta.
- Dokonanie opłaty przez Pacjenta jest równoznaczna z zawarciem umowy o Usługi Konsultacje Online oraz akceptacją Regulaminu Usług Konsultacje Online.
- Opłaty za Usługi Konsultacje Online wynosi: a) Konsultacja pierwszorazowa 350 zł brutto.
b) Konsultacja Kontynuacyjna 250 zł brutto.
- Koszt Usługi Konsultacja Online może zostać obniżony przy użyciu kodu rabatowego.
- Umowa zostaje zawarta na czas wykonywania Usługi Konsultacja Online.
- W celu zawarcia umowy o Usługę Konsultację Online należy: a) Zrealizować zamówienie Usługi Konsultacja Online za pośrednictwem Serwisu.
b) Dokonać opłaty za Usługę za pośrednictwem przelewu bankowego na konto 78 1910 1048 2401 1474 5933 0001 w tytule wpisując imię i nazwisko pacjenta lub zewnętrznego serwisu płatności internetowych lub na który Pacjent zostaje automatycznie przekierowany.
c) Wypełnić Formularz rejestracyjny.
- Potwierdzenie zawarcia Umowy Pacjent otrzymuje w wiadomości e-mail wysłanej na adres podany w Formularzu danych płatności.
- Pacjent w trakcie wypełniania Formularza rejestracyjnego wybiera datę i godzinę wykonania Usługi Konsultacja Online. Potwierdzenie wyznaczonej daty i godziny Konsultacji Online Pacjent otrzymuje w wiadomości e-mail wysłanej na adres podany w Formularzu Rejestracyjnym.
- W wyznaczonym uprzednio terminie Pacjent powinien oczekiwać połączenia ze strony Usługodawcy.
- Brak odbierania połączenia przez Pacjenta od Usługodawcy w ustalonym uprzednio terminie oznacza rezygnację z usługi i będzie skutkowało brakiem zwrotu uiszczonej kwoty.
- W przypadku problemów technicznych, leżących po stronie Pacjenta, uniemożliwiających prawidłowe wykonanie Usługi Konsultacja Online, Usługa uważana jest za zrealizowaną.
- W przypadku odwołania Konsultacji Online z wyprzedzeniem nie krótszym niż 48 godzin przed planowaną Konsultacją Online Pacjent ma prawo do zwrotu kwoty uiszczonej opłaty. Usługodawcę należy powiadomić o woli rezygnacji z Usługi w formie wiadomości e-mail na adres: kontakt@imf.pl
- Nie powiadomienie Usługodawcy o rezygnacji w czasie krótszym niż 48 godzin przed Konsultacją Online będzie skutkowało brakiem zwrotu uiszczonej kwoty.
- Pacjent ma możliwość modyfikacji terminu Usługi Konsultacja Online po uprzednim skontaktowaniu się za pomocą wiadomości e-mail z Usługodawcą, nie później niż 48 godzin przed planowaną Konsultacją Online.
- Okres 48 godzin, o którym mowa w dwóch poprzedzających punktach liczony jest wstecz od daty i godziny planowanej Konsultacji Online.
- Po wykonaniu Usługi Konsultacji online Pacjent traci możliwość odstąpienia od Umowy, o czym zostaje poinformowany.
- Każda ze stron może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku istotnego naruszenia przez drugą stronę warunków Umowy, przepisów prawa lub praw drugiej strony lub osoby trzeciej.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany terminu Usługi Konsultacja Online w każdym momencie z przyczyn niezależnych od siebie. W przypadku zmiany terminu Usługi Konsultacja Online Usługodawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym Pacjenta za pomocą wiadomości e-mail oraz ustalić w porozumieniu z Pacjentem inny dogodny termin lub zwrócić kwotę uiszczonej opłaty.
§ 5. Wymogi techniczne
- Celem przeprowadzenia Usługi Konsultacja Online Pacjent zobowiązany jest spełnić warunki techniczne, określone w Regulaminie: a) urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internetowej i dowolną przeglądarką internetową,
b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c) włączona obsługa plików cookies.
d) Urządzenie końcowe z dostępem do sieci komórkowej/telefonicznej.
§ 6. Reklamacje
- Pacjentowi przysługuje prawo zgłaszania zapytań, uwag i reklamacji w związku ze zrealizowaną Usługą Konsultacje Online. Zapytania, uwagi i reklamacje dotyczące działania Serwisu i związanych z nim kwestii natury technicznej należy zgłaszać na adres e-mail: kontakt@imf.pl lub za pośrednictwem formularza kontaktowego: https://imf.pl/kontakt/
- Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi do 14 dni roboczych.
- Reklamacja powinna zostać złożona w formie pisemnej. Treść reklamacji powinna zawierać, co najmniej: a) dane pozwalające na identyfikację Pacjenta: nazwa użytkownika, imię i nazwisko, adres e-mail.
b) określenie przedmiotu reklamacji,
c) określenie ewentualnych żądań Pacjenta,
d) wskazanie daty zaistnienia zdarzenia świadczącego o nienależytym wykonaniu Usługi Konsultacja Online.
§ 7. Postanowienia końcowe
Przesyłanie treści niezgodnych z prawem, sprzecznych z dobrymi obyczajami lub naruszających prawa Usługodawcy lub innych oraz które mogłyby powodować lub zachęcać do zachowania uznawanego za działanie niezgodne z prawem, naruszającego prawa osób trzecich, w szczególności prawa autorskie lub dobra osobiste, jest zabronione.